גפני מתערב במשבר טבע: "מעוניינים בהתאוששות החברה"

    איתי גדסי No Comments on גפני מתערב במשבר טבע: "מעוניינים בהתאוששות החברה"

    את הדברים אמר גפני בדיון בוועדת הכספים "אנו מעוניינים בהתאוששות החברה, אך לא על חשבון העובדים" • בתוך כך ראה"מ ומנכ"ל טבע ייפגשו הצהרים לדון במשבר על רקע הפגנת העובדים והשבתת מפעלי החברה

    ח"כ משה גפני צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הודיע היום (שלישי) כי בכוונתו ללוות את משבר טבע ולמנוע את פיטוריהם של אלפי עובדים וסגירת שני מפעלים בארץ.

    גפני אמר כי "אנו מעוניינים בהתאוששות החברה, אך לא על חשבון העובדים. אם הנהלת טבע תשתף פעולה, נמצא כל פרצה בחוק על-מנת להגביר את הסיוע שיינתן לה".

    ראש עיריית ירושלים ניר ברקת שהשתתף בדיון בועדת הכספים אמר כי "טבע היא דגל ירושלמי, אני מצפה מהחברה להכרת הטוב לירושלים ולמדינת ישראל על כל הסיוע שקיבל".

    ראש העיר הזהיר כי "גם בעתיד הם עוד יבקשו את הסיוע של הכנסת והממשלה והם חייבים להביא בחשבון שזה דו כיווני. יחד עם ההסתדרות והממשלה איתם אנחנו בקשר רציף בנושא".

    "אנחנו דורשים מטבע לעשות הכל לשמור על העובדים. זה אפשרי באמצעות שדרוג המפעלים שלהם לדור הבא, בדיוק כפי שעשו אינטל וחברות אחרות. לא יהיה נכון למדינת ישראל לשבור את טבע, צריך לסייע להם לצאת מהמשבר. בכל סיטואציה אנחנו נמשיך לעמוד לימין העובדים", הוסיף.

    בתוך כך, מאות עובדי החברה מפגינים מול משרד ראש הממשלה בירושלים, שם נערכת בשעה זו פגישת ראש הממדלה בנימין נתניהו עם מנכ"ל החברה קאר שולץ. העובדים מוחים על החלטתו לפטר אלפי עובדים בישראל.

    מוקדם יותר היום הפגינו מאות מעובדי המפעלים בירושלים בכניסה לאזור התעשייה בהר חוצבים וקראו בהפגנה: "אנחנו נלחמים על הבית. מה שהיה בעמונה לא יחזור שנית. אנחנו מוכנים להגן בגופנו על המפעל".

    מאז אתמול עובדי חברת טבע בירושלים מאיימים לפוצץ את המפעל במידה וההחלטה על פיטורי העובדים לא תשתנה. אחד העובדים הבכירים הזהיר כי "אנחנו עם מלא חומרים נפיצים ורעילים – שכל המדינה תיכנס לכוננות".



    0 תגובות